Nyheter

Aron Andersons träningstips

Ur Tema Aktiv i Föräldrakraft nr 4, 2015.

 

Att testa banan i lugn och ro innan själva tävlingsdagen är ett bra tips.
 

Coaching tips
2. Det gäller att vara förberedd på uppförsbackarna i loppet. Backträning och intervall är bra uppladdning inför LidingöRullet och -Ruset.
 

CoachingAronAnderson 500
3. Sista delen av Lidingö­Rullet består av en bred grusstig med lite backar. Här får man kämpa lite extra.

 

armar

CoachingAronAnderson 700 tipsen
STEG 1: Börja armrörelsen inte för långt bak, du ska ha kraft att trycka ifrån. Luta dig framåt för mer kraft.
 

CoachingAronAnderson 300 tips
STEG 2: Låt händerna följa med hjulet så långt ner du kan för att maximera rörelsen.
 

CoachingAronAnderson 300
STEG 3: Låt armarna röra sig i en cirkelrörelse, så att du inte stoppar farten när du släpper hjulet.

backe

CoachingAronAnderson 500 tips3
1. Aron sätter Kristoffer och Kevin på prov i en av loppets backar. Att köra upp och ner för en lång backe på tid är en viktig del av träningspasset.

CoachingAronAnderson 300tips
2. Det krävs en del styrka för att orka sig upp för backarna.

dynan

Aron tips
Vänster: Med dyna, Höger: Utan dyna

pepp

CoachingAronAnderson tip
Känslan att gå i mål är något alldeles speciellt. Kevin, Aron och Kristoffer längtar till dagen för LidingöRullet och -Ruset.

 

 

Annons
  • Annons från Minicrosser
  • Annons för Tobii Dynavox
  • Annons för Fremia
  • Annons för HD Motion
  • Annons för Särnmark
  • Etac R82 Stingray sulky
  • Annons för JAG
  • Annons för CJ Advokatbyrå
  • Annons för STIL
  • Annons för Unik Försäkring
  • Annons för HEA Medical

[kadence_element id=”41923″]