En kommentar

  1. Merkostnadsersättningen är ett skämt.

    Sökande kan inte få en tydlig mall för vad som går att söka. Sökanden och anhöriga famlar i blindo och sitter och gissar. Handläggare på försäkringskassan spenderar timmar och dagar med att verifiera kostnader för att i slutänden stryka ner kostnader så att ansökan hamnar under nivån för att kvalificera. Dagar av arbete för att spara in hundralappar.

    Min dotter har en handikappersättning sedan tre år på lägsta nivå. Nu skulle vi göra en uppdaterad ansökan eftersom hennes merkostnader har ökat.
    Handläggaren på FK gjorde ett fantastiskt noggrant jobb med att granska och verifiera. Han hade enligt egen uppgift lagt ner dagar. Slutresultatet är att min dotter inte är berättigad ersättning trots att hennes kostnader ökat.

    FK klagar på brist på resurser. Inte så konstigt när man arbetar med helt fel saker. Handläggaren tyckte själv att uppdraget är absurt och talade om att de framfört synpunkter på rimligheten i handläggningen till ledningen på FK.

    Är detta innebörden av att slimma organisationen på FK och ”spara pengar”. Vilka är det vi sparar på?

    Vänligen, Mari Almgren

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *