En skola där ingen hålls tillbaka och ingen lämnas efter
Inkluderingsivern i skolan har medfört att en del elever far illa. Istället för inkludering till varje pris behövs mindre undervisningsgrupper…
Inkluderingsivern i skolan har medfört att en del elever far illa. Istället för inkludering till varje pris behövs mindre undervisningsgrupper…
Specialpedagogen Nina Dahlbeck: Ända sen min förskollärarexamen 1972 har jag arbetat med barn med olika typer av funktionsnedsättningar, bland annat…
Mer än 120 barn har drabbats av allvarliga komplikationer av covid-19. Trots det måste alla restriktioner noga avvägas mot negativa…
Specialläraren Mia Hansson berättar: Jag arbetar främst med elever med flerfunktionsnedsättning, och har just nu en klass med på Täby…
UPPDATERAD. ”Möjligheter till jobb, ett gott liv och en meningsfull fritid förbättras för alla med olika former av funktionsnedsättning”, sa Stefan Löfven i regeringsförklaringen. Samtidigt kliver Lena Hallengren fram som ny chef för hela socialdepartement och får därmed mer makt i den nya regeringen.
Ågrenskas experter Pia Wallenkrans, speciallärare, och Gunilla Jaeger, psykolog, ger svar på frågor om barn med funktionshinder.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.