Sociala företag måste bli bättre på att sälja

Sociala företag måste bli bättre på att sälja

Nu vässar många sociala företag sin marknadsföring. – Det räcker inte att vara bäst på att stötta personer på väg till arbete. Vi måste bli duktigare på att sälja till företag, offentlig sektor och privatpersoner, säger Pernilla SveboLindgren, Vägen ut!kooperativen.

”En förbannelse att företag hellre tar ansvar i Tjotahejti än i Sverige”

”En förbannelse att företag hellre tar ansvar i Tjotahejti än i Sverige”

Svenska företags samhällsansvar, CSR, är fortfarande dåligt utvecklat.
Nästan 9 av 10 börsföretagen uppger sig arbeta med CSR, men endast ett fåtal satsar på att rekrytera personer med funktionsnedsättningar.
– Det är en förbannelse att det är viktigare att syssla med samhällsansvar i Tjotahejti än i Sverige, säger Hans De Geer.

Han utmanar andra företag att anställa

Han utmanar andra företag att anställa

– Jag kommer att utmana massor av företag att göra samma sak som Ica.
Det lovade Kenneth Bengtsson, ordförande för Svenskt Näringsliv, när Föräldrakraft anordnade debatten ”Vägen till arbete”.